Næringsliv

Engasjer deg!

Det finnes ingen grenser for hva du kan gjøre for å engasjere deg i årets TV-aksjon.

Næringsliv

Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet.

Et samarbeid med TV-aksjonen kan bidra til et positivt omdømme, og aktiviteter kan benyttes til å styrke lagånden og fellesskapsfølelsen i bedriften, ved at man gjør noe annerledes sammen. Dessuten støtter man en god sak uten at man binder seg til én organisasjon. TV-aksjonen går til ulike organisasjoner og formål hvert år.

For spørsmål, se kontaktinformasjon nedenfor eller kontakt de ansvarlige for TV-aksjonen i ditt fylke direkte.

TV-aksjonen er noe av det flotteste vi har i Norge. Dette er dugnadsånd på sitt beste, der hele landet mobiliserer for å gjøre hverdagen bedre for mennesker med tidvis ekstremt tøffe livsvilkår. Jeg har selv hatt med barna mine som bøssebærere, og jeg har vært ambassadør for TV-aksjonen. I år har jeg igjen vært så heldig å få samarbeide med TV-aksjonen, og håper det blir rekord i antall bøssebærere og antall innsamlede midler.

- Petter Stordalen, Nordic Choice Hotels

Gi et bidrag

En konkret og enkel måte å støtte TV-aksjonen på er å gi et økonomisk bidrag. Alle bidrag, små og store utgjør en stor forskjell for mennesker i nød og sårbare situasjoner. Ønsker din bedrift å gi et bidrag til årets TV-aksjon? Det kan du gjøre ved å registrere bidraget på våre giversider (tilgjengelig fra juni). 

Hvis du ønsker å utvide engasjementet, fins det mange muligheter. Les mer om forskjellige aktiviteter som passer for næringslivet i sidemenyen. 

 

TV-aksjonen symboliserer noe av det fineste med vår kultur – nestekjærlighet, raushet og dugnadsånd. DNB har i 45 år vært stolt samarbeidspartner med TV-aksjonen! Kvinneundertrykkelse er dessverre et utbredt problem i store deler av verden. Som samfunn står vi sterkere når alle har like rettigheter, uavhengig av kjønn, legning, etnisitet og bakgrunn. Det er ingen tvil om at Norges høye yrkeslivsdeltakelse blant kvinner har betydd mer for norsk verdiskaping enn alle olje- og gassforekomster. Jeg heier på like muligheter for alle, og brenner derfor sterkt for årets tema!

- Rune Bjerke, konsernsjef i DNB

Kontaktperson næringsliv