TV-aksjonens rullende budskap

I år er Kirkens Bymisjon tildelt NRK TV-aksjonen og arbeidet med budskapet «Mindre Alene Sammen» er godt i gang i Østfold. Nå også med nye biler som vil bidra til å synliggjøre og skape større oppmerksomhet rundt årets aksjon.

 

Torsdag ble gavene fra Jensen & Scheele i Halden overrakt til stolte pådrivere, som gjennom sommeren og høsten skal kjøre rundt i splitter nye biler i håp om å vekke flere menneskers oppmerksomhet for en god sak.

­- Det var et enkelt valg å takke ja til å være med på det her, forteller daglig leder ved Jensen & Scheele, Ola Øyen.

Det gjør vi bare

Etter en forespørsel om de ønsket å være med på dette stundet, og med en kort tidsfrist, rakk de ikke annet enn å hive seg med. Med god hjelp fra leverandøren har bedriften sponset TV-aksjonens avdeling i Østfold med bilene, og ser på det hele som en vinn-vinn situasjon. De er med på å støtte en god sak, samtidig som det er god markedsføring for bedriften.

- Med en kort tidsfrist fant vi fort ut at det gjør vi bare. Vi får ganske mange sponsorhenvendelser i løpet av året og har et nokså stort sponsorbudsjett. Det gjelder å plukke ut det man vil identifisere seg med, sier salgssjef Morten Didrichsen og legger til at det i dette tilfelle ikke var så vanskelig å takke ja.

- Konseptet som TV-aksjonen har ved at organisasjoner har muligheten til å samle inn penger til sine formål og at det for oss er en stor markedsføringsgevinst, i tillegg til å være i trå med hva vi driver med fra før av gjør det lett å si ja, legger Ola til.

- For oss betyr denne gaven at vi kan mobilisere, komme oss rundt til kommunene og skolene for å synliggjøre og skape oppmerksomhet rundt TV-aksjonen, forteller Per Christian Skauen, daglig leder for Kirkens Bymisjon Østfold.

Et menneske som deg og meg

Bilene er foliert med spesialdesignet motiv for nettopp å kunne treffe godt med kommunikasjonen ut til befolkningen.

- I prosessen med å finne et passende motiv var det viktig for Kirkens Bymisjon og TV-aksjonen at det skulle være et menneske som deg og meg, i tillegg ønsket vi å få frem sårbarheten hos et menneske, sier Lasse Imrik. Og legger til at årets aksjon handler om i all hovedsak å skape menneskemøter.

Motivet består av et ansikt og sitatet, ”Jeg kan ikke huske sist noen sa navnet mitt”.

- Det er noe i blikket hans som fanger oppmerksomheten din, sier Per Christian og legger til at sitatet er noe som går igjen fra mennesker som dukker opp hos Kirkens Bymisjon.