Rema 1000 bryr seg

Inkludering og mangfold har lenge vært kjerneverdier hos REMA 1000 og nettopp de verdiene passer som hånd i hanske med årets TV-aksjon.

Med midlene fra årets TV-aksjon skal Kirkens Bymisjon skape flere møter som motvirker utenforskap. Noen mangler en seng å sove i, et måltid, noen å snakke med eller en sjanse til å prøve seg i ny jobb. I tillegg skal flere barn gis mulighet til å være med i organiserte fritidsaktiviteter. Årets TV-aksjon er en dugnad for å invitere flere inn i fellesskapet. Rekkevidden av de nye tiltakene er anslått til å skape 700.000 menneskemøter, spredd over byer og tettsteder landet rundt. I tillegg kommer effekten tiltakenes ringvirkninger har på nærmiljø og samfunn over tid.

I år bidrar REMA 1000 med 200 000 kroner til årets innsamling. 

- Resultatene som oppnås gjennom innsamlingen vil bety mye for enkeltmennesker i landet vårt, men Kirkens Bymisjon tror også at det vi skape en positiv spiral og bidra til rausere holdninger i samfunnet, sier Byaksjonsleder for TV-aksjonen i Trondheim Hildegun Gutvik. Hun er stolt over de holdningene som REMA 1000 står for og engasjementet de viser.

- Det er viktig for oss og bidra fordi vi er opptatte av å gi mennesker en sjanse, sier Vidar Riseth sponsorsjef i REMA 1000.

- Det at vi har tro på enkeltmennesker er en viktig del av kulturen vår og når Kirkens Bymisjon jobber for å motvirke utenforskap, er det noe vi gjerne vil bidra til, avslutter han.