PwC med egen dugnad for TV-aksjonen

Håvard S. Abrahamsen og Eli Moe-Helgesen slår et slag for TV-aksjonen. Sammen med en gruppe PwC-ansatte har de brukt formiddagen til å mobilisere sine nettverk i næringslivet. 

Årets TV-aksjon er utrolig viktig fordi den er rettet spesifikt inn for å hjelpe barn i nød og fattigdom. Det er utrolig opprivende å se at barn mange steder ikke har tilgang til noe vi i Norge tar som en selvfølge. Men det er ingen selvfølge i mange land å ha tilgang til grunnleggende utdanning, sier Håvard S. Abrahamsen, administrerende direktør i PwC.

Å hjelpe barn med grunnleggende utdanning er noe av det aller viktigste vi kan gjøre for å hjelpe barn ut av nød og fattigdom. Så personlig treffer denne TV-aksjonen meg midt i hjertet, avslutter han. 

Han har brukt dagen sammen med ansatte på å ringe til næringslivet over hele landet. PwC har selv gitt 500 000 kroner, som tilsvarer 32 klasserom og skoleutstyr til nesten 2000 barn. I tillegg har han oppfordret alle sine medpartnere i PwC til også å gi et personlig bidrag. ​

Ja, min bedrift ønsker også å støtte TV-aksjonen 



Eli Moe-Helgesen og Håvard S. Abrahamsen i ringemodus