Norgesgruppen verver bøssebærere med postkort-stafett

NorgesGruppen er stolt samarbeidspartner med Kirkens Bymisjon gjennom mange år, og som ledd i å verve flest mulig bøssebærere har de dratt i gang en postkort-stafett blant kollegene.


- Vi har trykket opp 500 kort med tv-aksjonens budskap på forsiden og en hyggelig oppfordring på baksiden. Kortene er fordelt over hele huset, og alle ansatte er utfordret til selv å melde seg som bøssebærere, og deretter sende en personlig hilsen til en kollega de synes bør gjøre det samme, sier kommunikasjonsjef i Norgesgruppen, Kine Søyland.

- I tillegg til å verve bøssebærere er tanken med kortene at de gir en mulighet til å se hverandre i en travel arbeidsdag, noe som igjen bygger opp under budskapet for årets TV-aksjon, fortsetter hun. 

Kortene er nå på vandring mellom posthyllene i NorgesGruppens lokaler, og målsetningen er flest mulig NorgesGruppen-ansatte ute med bøsse 21. oktober. For å understreke at selskapet mener alvor, gir de også 1000 kroner per ansatt som tar søndagsturen sin med en TV-aksjonsbøsse denne ettermiddagen.

 

En lojal partner gjennom mange år 

TV-aksjonen setter stor pris på det langsiktige samarbeidet med Norgesgruppen.

- Det er utrolig viktig for den store dugnaden med langsiktige relasjoner med solide partnere som Norgesgruppen, sier aksjonsleder Vibecke Østby.

- Det varmer oss ekstra at mange av deres ansatte deltar og velger å bruke sin fritid til å gå med bøsse på aksjonsdagen og jobbe i lokale komiteer. Synligheten Norgesgruppen har gitt oss gjennom kjedene har også gitt oss utallige bøssebærere både blant butikkansatte og kunder, avslutter hun.