Innsamlingsaktiviteter

Innsamlingsaktiviteter

Aktiviteter kan brukes til å styrke lagånden og fellesskapsfølelsen i bedriften.

Aktiviteter knyttet til en innsamling kan brukes til å styrke lagånden og fellesskapsfølelsen i bedriften. Det er artig å gjøre noe nytt sammen, som i tillegg bidrar til en god sak. Dessuten binder man seg ikke til en enkeltorganisasjon, da TV-aksjonen går til ulike organisasjoner hvert år.

Det beste er om bedriften selv lager sitt eget konsept for å samle inn penger eller verve digitale bøssebærere, men her har vi et utvalg forslag som kan være til inspirasjon.

I et annerledes år som 2020 vil mange ønske å gjøre innsamlingsaktiviter kontantløse, benytt gjerne vårt innsamlingsverktøy Spleis til dette.

 

- Vidar Riseth, sponsorsjef i Rema 1000 

TV-aksjonen gir en stor aktør som Rema 1000 en mulighet til å bidra ut mot det norske folk. Vi har fokus på å ta ut TV-aksjonen gjennom våre butikker og kjøpmenn landet over.

- Vidar Riseth, sponsorsjef i Rema 1000 

Forslag til innsamlingsaktiviteter

  • La ansatte bidra til aksjonen gjennom bedriftens egen Spleis og match beløpet. Vi kan hjelpe deg med å sette opp dette. 
  • For restauranter/spisesteder: Les mer her.
  • For frisørsalonger: Les mer her.
  • For kinoer, kiosker og andre utsalgssteder: Les mer her.
  • For treningssentre: Arrangere spinning eller en annen aktivitet og inviterer bedrifter til å spinne til inntekt for TV-aksjonen. Les hvordan 3T har gjort dette i over 10 år.
  • Varehandel/butikk: Inntekt fra salg av en bestemt vare eller overskuddet på en bestemt dag eller uke går til TV-aksjonen.
  • Støtte lokale lotterier og initiativ for TV-aksjonen med gevinster (barnehager, skoler, sanitetsforeninger).
  • Arrangere seminar for kunder hvor overskuddet går til TV-aksjonen.
  • Bidra med unike auksjonsobjekter eller by på spennende auksjonsobjekter som bedriften kan bruke internt (teambuilding, kunst osv.)

Har du spørsmål til hvordan din bedrift best kan bidra ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder.

Berit Svendsen, leder for Vipps Internasjonal

Berit Svendsen, leder for Vipps Internasjonal

– Ifølge FNs miljøprogram ender 8 millioner tonn plast opp i havet hvert år. Fortsetter vi slik, kan det i år 2050 bli mer plast i verdenshavene enn det er fisk. Dette er svært ødeleggende for både mennesker og dyr, og derfor må vi stanse nytt søppel fra å havne i havet. Jeg er så stolt av å være ambassadør for WWF og TV-aksjonen, som setter nettopp kampen mot plast i havet på agendaen. Hvis alle bidrar litt, vil det utgjøre en stor forskjell for havet!

Berit Svendsen, leder for Vipps Internasjonal