Innsamlingsaktiviteter

Innsamlingsaktiviteter

Aktiviteter kan brukes til å styrke lagånden og fellesskapsfølelsen i bedriften.

Aktiviteter knyttet til en innsamling kan brukes til å styrke lagånden og fellesskapsfølelsen i bedriften. Det er artig å gjøre noe nytt sammen, som i tillegg bidrar til en god sak. Dessuten binder man seg ikke til en enkeltorganisasjon, da TV-aksjonen går til ulike organisasjoner hvert år.

Det beste er om bedriften selv lager sitt eget konsept for å samle inn penger eller verve bøssebærere, men her har vi et utvalg forslag som kan være til inspirasjon.

Ønsker dere å gjøre dette kontantløst? Benytt gjerne vårt innsamlingsverktøy Spleis.

 

Berit Svendsen, leder for Vipps Internasjonal

Berit Svendsen, leder for Vipps Internasjonal

– Ifølge FNs miljøprogram ender 8 millioner tonn plast opp i havet hvert år. Fortsetter vi slik, kan det i år 2050 bli mer plast i verdenshavene enn det er fisk. Dette er svært ødeleggende for både mennesker og dyr, og derfor må vi stanse nytt søppel fra å havne i havet. Jeg er så stolt av å være ambassadør for WWF og TV-aksjonen, som setter nettopp kampen mot plast i havet på agendaen. Hvis alle bidrar litt, vil det utgjøre en stor forskjell for havet!

Berit Svendsen, leder for Vipps Internasjonal

Hvordan kan min bedrift bidra?

  • For restauranter/spisesteder: Les mer her.
  • For treningssentre: Arrangere spinning eller en annen aktivitet og inviterer bedrifter til å spinne til inntekt for TV-aksjonen. Les hvordan et senter har gjort dette i over 11 år: 3Ts arbeid med TV-aksjonen.
  • Varehandel/butikk: Inntekt fra salg av en bestemt vare eller overskuddet på en bestemt dag eller uke går til TV-aksjonen.
  • Frisørsalonger: La inntekten fra en stol i en periode gå uavkortet til TV-aksjonen.
  • Støtte lokale lotterier og initiativ for TV-aksjonen med gevinster (barnehager, skoler, sanitetsforeninger).
  • Arrangere seminar for kunder hvor overskuddet går til TV-aksjonen.
  • Bidra med unike auksjonsobjekt eller by på spennende auksjonsobjekter som bedriften kan bruke internt (teambuilding, kunst osv.)

Ønsker bedriften å bidra kan man gjøre det på eget initiativ eller ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder.

- Vidar Riseth, sponsorsjef i Rema 1000 

TV-aksjonen gir en stor aktør som Rema 1000 en mulighet til å bidra ut mot det norske folk. Vi har fokus på å ta ut TV-aksjonen gjennom våre butikker og kjøpmenn landet over.

- Vidar Riseth, sponsorsjef i Rema 1000