Innsamling

Aktiviteter knyttet til en innsamling kan brukes til å styrke lagånden og fellesskapsfølelsen i bedriften. Det er artig å gjøre noe nytt sammen, som i tillegg bidrar til en god sak. Dessuten binder man seg ikke til en enkeltorganisasjon, da TV-aksjonen går til ulike organisasjoner hvert år.

Det beste er om bedriften selv lager sitt eget konsept for å samle inn penger eller verve bøssebærere, men her har vi et utvalg forslag som kan være til inspirasjon.

Ønsker dere å gjøre dette kontantløst? Benytt gjerne vårt innsamlingsverktøy Spleis.

Hvordan kan min bedrift bidra?

  • For restauranter/spisesteder: Les mer her.
  • For treningssentre: Arrangere spinning eller en annen aktivitet og inviterer bedrifter til å spinne til inntekt for TV-aksjonen. Les hvordan et senter har gjort dette i over 11 år: 3Ts arbeid med TV-aksjonen.
  • Varehandel/butikk: Inntekt fra salg av en bestemt vare eller overskuddet på en bestemt dag eller uke går til TV-aksjonen.
  • Frisørsalonger: La inntekten fra en stol i en periode gå uavkortet til TV-aksjonen.
  • Støtte lokale lotterier og initiativ for TV-aksjonen med gevinster (barnehager, skoler, sanitetsforeninger).
  • Arrangere seminar for kunder hvor overskuddet går til TV-aksjonen.
  • Bidra med unike auksjonsobjekt eller by på spennende auksjonsobjekter som bedriften kan bruke internt (teambuilding, kunst osv.)

Ønsker bedriften å bidra kan man gjøre det på eget initiativ eller ta kontakt med din lokale fylkesaksjonsleder.

TV-aksjonen gir en stor aktør som Rema 1000 en mulighet til å bidra ut mot det norske folk. Vi har fokus på å ta ut TV-aksjonen gjennom våre butikker og kjøpmenn landet over.

- Vidar Riseth, sponsorsjef i Rema 1000