Vipps er viktig for TV-aksjonen – og du kan gi allerede nå!

Vipps er viktig for TV-aksjonen – og du kan gi allerede nå!

Da TV-aksjonen startet samarbeidet med Vipps i 2015 var det første gang Vipps ble brukt til noe annet enn venneoverføringer. Siden da har de satt rekord i antall vippsoverføringer på én dag på aksjonsdagen og bistått TV-aksjonen i den digitale utviklingen – til glede for TV-aksjonens mange givere.

- Vipps er en uvurderlig samarbeidspartner for oss. De stiller opp med fantastiske digitale løsninger som gjør det enkelt for alle å bidra Samtidig finner de alltid på noe gøy for å skape synlighet og giverglede for TV-aksjonen. Det setter vi stor pris på, forteller Christina Johnsen, innsamlingsleder i TV-aksjonen.

Rune Garborg, CEO i Vipps, synes samarbeidet med TV-aksjonen har vært en utrolig spennende reise.

- Vipps skal gjøre det befriende enkelt å både gi og få, og det er TV-aksjonen et av de viktigste bevisene på. Vipps er den måten flest nordmenn gir penger på digitalt, og derfor er det en selvfølge at vi skal være med og bidra. Aksjonsdagen er en av de aller viktigste dagene i året for oss og engasjementet internt er stort, sier han.

Inspirerende samarbeid

For Vipps er det både inspirerende og lærerikt å samarbeide med TV-aksjonen. På selve aksjonsdagen er trafikken høy og ansatte jobber hardt for å være godt forberedt til den store dagen.

- Først og fremst får vi alle masse energi av å kunne bidra til verdens største dugnad! I år blir nok trafikken enda høyere enn vanlig, ettersom aksjonen er heldigital. Vi håper og tror at givergleden er stor også digitalt, sier Garborg.

Leder for TV-aksjonen, Vibecke Østby, roser Vipps for sin fleksibilitet og evne til å hive seg raskt rundt.

- Når vi i år ikke skal gå fra dør-til-dør, men skal ha digitale bøssebærere er det viktig å ha med oss tilpasningsdyktige folk på laget. De tar våre utfordringer på strak arm, og da er det gøy at dette også bidrar til utvikling for Vipps, forteller Østby.

Brenner for saken

Garborg er opptatt av at vi alle tar ansvar for å bekjempe plast i havet.

- Vi har bare ett hav og dette berører oss alle. Vi kan ta ansvar hver eneste dag ved å gjøre bærekraftige og miljøvennlige valg, men for å bekjempe de enorme mengdene med plast må store tiltak til – og derfor er årets aksjon ekstra viktig!

Han kommer med en tydelig oppfordring til andre bedrifter:

- Alle typer bedrifter, både store og små, kan engasjere deg i den unike dugnaden som TV-aksjonen er. Å få lov til å engasjere seg i samfunnsviktige saker på arbeidsplassen skaper ekstra påfyll og samhold i hverdagen!, avslutter han.