TV-aksjonen utfordrer næringslivet til lek!

TV-aksjonen utfordrer næringslivet til lek!

Over 120 deltakere fra næringslivet fikk med seg årets digitale næringslivsseminar. Der ble alle i næringslivet oppfordret til å være med på dugnaden - og ikke minst til å delta på årets utfordring «lek for TV-aksjonen»!

 At så mange fulgte seminaret i dag betyr bare en ting - at næringslivet bryr seg om TV-aksjonen, og har et ønske om å være med på dugnaden. Jeg gleder meg til å følge med på engasjementet utover høsten, sier Shamaila Marita Lein, næringslivsansvarlig i TV-aksjonen. 

Dersom du ikke fikk med deg årets webinar kan du se det her.

Vibecke Østby, leder for TV-askjonen NRK, åpnet webinaret med å fortelle om TV-aksjonens lange tradisjoner og om årets innsamling. Hun understreket viktigheten av næringslivets deltakelse.

– I fjor utfordret vi næringslivet til å hoppe i havet for bekjempelse av plast. I år utfordrer vi dere til å leke for jenters rettigheter. På den måten håper vi å gjenta fjorårets suksess med rekordinnsamling fra næringslivet, sa Østby.

Deretter fortalte Kari Helene Partapoli, generalsekretær i Plan Norge, om årets sak "Barn ikke brud". Årets midler vil gå til bekjempelse av barneekteskap i Bangladesh, Malawi, Nepal, Niger og Mali. 

Deltakerne fikk også høre fra to representanter fra næringslivet og deres erfaringer med å engasjere hele sin organisasjon i TV-aksjonen. 

Emilie Olderskog fra Mills fortalte at de hadde kjørt to kampanjer for å skape engasjement; en i sosiale medier og en internt. Totalt hadde det resultert i 200 000kr til fjorårets sak. 

 Vi i PwC satt i gang en intern konkurranse. Dersom alle våre kontorer klarte å samle inn over 200 000kr ville PwC doble beløpet, og toppledelsen hoppe i havet, fortalte Ida Sakset fra PwC. PwCs resultat kan du se i denne videoen

Avslutningsvis holdt Isabelle Ringnes fra Equality Check et brennende innlegg om hvor viktig årets sak er. Hun la vekt på at likestilling ikke bare bidrar til rettferdighet og like muligheter for kvinner og menn, men at det også bidrar til stor økonomisk vekst.

TV-aksjonens samarbeidspartner Spleis var samlet til frokost for å følge næringslivsseminaret.

Ønsker du mer informasjon om hvordan din bedrift kan bidra? Les mer her. 

 

Gi et bidrag til TV-aksjonen