REMA 1000 støtter årets TV-aksjon: – Vi må alle bidra for å løse plastproblemet

REMA 1000 støtter årets TV-aksjon: – Vi må alle bidra for å løse plastproblemet

REMA 1000 har over 600 butikker over hele landet, og alle har opprettet digitale bøsser til årets TV-aksjon. I tillegg gir REMA over 300 000 kroner til årets aksjon og kampen mot plast i havet. 

REMA 1000 er stolt samarbeidspartner nok et år. Samtidig som de blir med som digitale bøssebærere, setter de inn en startsum på 500 kroner per butikkbøsse. Dette tilsvarer 327 500 kroner. Sammen håper de å mobilisere for å samle inn enda mer gjennom de 654 digitale bøssene.

– Plastforsøpling er en av de største miljøutfordringene verden står overfor i dag. Dette er en kamp der vi alle må bidra for å løse problemet. REMA 1000 er stolt samarbeidspartner av TV-aksjonen, og er spesielt glad for at pengene denne gang går til WWFs arbeid med å bekjempe plast i havet. Vi skal gjøre alt vi kan for å samle inn så mye penger vi klarer, sier Trond Bentestuen, administrerende direktør i REMA 1000.

Leder for TV-aksjonen Vibecke Østby synes engasjementet er helt fantastisk. 

– Det er flott å ha med gode samarbeidspartnere som tar miljøet på alvor i sine daglige valg. Sammen skal vi gå for et hav av muligheter, sier Vibecke Østby, leder for TV-aksjonen.

En digital dugnad

Årets TV-aksjon blir litt annerledes enn tidligere. Det betyr at du ikke vil få besøk av bøssebærere på døra. I stedet kan privatfolk og bedrifter samle inn penger som digitale bøssebærere.

For å samle inn mest mulig penger til saken har alle REMA 1000 sine butikker opprettet egne digitale bøsser. På den måten kan du gi ditt bidrag samtidig som du tar ukeshandelen.

– Som dagligvareaktør har vi et spesielt ansvar for å minimere miljøpåvirkningen så godt vi kan når vi selger varer. Vi er godt i gang med å kutte plast fra egne produkter og har hittil redusert plastforbruket med 1000 tonn. Det er et steg i riktig retning og vi jobber for å kutte enda mer, sier Kaia Andresen, sjef for miljø og samfunnsansvar i REMA 1000.

Dette gjør REMA 1000 i kampen mot plastforsøpling

Siden 2018 har REMA 1000 kuttet 1000 tonn plast fra egne produkter og jobber med å kutte mer. Det gjør de ved å redusere plast i emballasjen der de kan, øke graden av gjenvunnet materiale og gjøre det enklere for forbruker å kildesortere. I tillegg støtter de stolt årets TV-aksjon.

www.rema.no/mindreplast