Postnord leverer aksjonsmateriell til alle kriker og kroker i Norge

Postnord leverer aksjonsmateriell til alle kriker og kroker i Norge

For sjette året på rad, sørger Nordens største logistikkselskap for at materiell til TV-aksjonen blir levert over hele landet.

TV-aksjonen sender hvert år ut materiell til 422 kommuner i Norge, og i løpet av hele kampanjeperioden innebærer det omtrent 1500 utsendelser. Dette oppdraget har PostNord tatt på seg, helt kostnadsfritt og som et bidrag til den store dugnaden. Tjenestebidraget går som hånd i hanske med PostNords kjernevirksomhet, som nettopp er logistikk.

-  Styrken ligger i vårt produksjonsnett, som gjør at vi kan nå ut til alle landets kommuner raskt. Det gjøres et formidabelt arbeid gjennom flere ledd i vår organisasjon for å sikre at aksjonsmateriellet komme frem. Dugnadsånden er stor i Norge og TV-aksjonen er vel kanskje den fineste dugnaden i løpet av året. Vi i PostNord liker da også å kalle dette for en av årets kanskje viktigste transporter, sier aksjonssjef i PostNord, Ellen Kasin. 

I tillegg til å være en viktig samarbeidspartner innenfor logistikk, har PostNord også et sterkt internt engasjement. I 2019 frontes TV-aksjonen i alle PostNords kanaler som Intranet, nyhetsbrev, facebook og LinkedIn. Her oppfordres alle ansatte å melde seg som bøssebærere og de ulike avdelingene kjører diverse stunts på dette.

-  Vi er stolt av å være samarbeidspartner av TV-aksjonen for sjette året på rad. Hvert år prøver vi å gjøre forskjellige tiltak og aktiviteter for å ivareta det interne engasjementet for TV-aksjonens og for prosjektene som de øremerkede midlene går til, sier hun.

For TV-aksjonen er det ingen tvil om hvor viktig bidraget til PostNord er.

PostNord er en viktig og god partner vi setter stor pris på å ha med på laget. De leverer på kvalitet og til tid. Det rapporteres om korrekte og svært hyggelige leveranser over hele landet. PostNord leverer stort og smått i hver krik og krok av vårt langstrakte land, og det passer perfekt sammen med TV-aksjonen som også er helt lokal og skjer der folk bor, sier aksjonsleder Vibecke Østby.

-  Jeg blir glad hver gang jeg ser en blå lastebil, avslutter hun.