Nobels Fredssenter åpnet dørene for TV-aksjonen

Nobels Fredssenter åpnet dørene for TV-aksjonen

Tirsdag 24. april var det duket for TV-aksjonens årlige frokostseminar for næringslivet. Her samlet potensielle og eksisterende samarbeidspartnere seg til frokost og inspirerende foredrag.

Seminaret fant sted på Nobels Fredssenter i Oslo, noe som ga deltakerne mulighet til å se årets fredsprisutstilling. Den handler om fredsprisvinnerne Denis Mukwege og Nadia Murad, og om hvordan seksuell vold brukes, og har blitt brukt, som våpen i krig verden over.

- Deler av årets aksjonsmidler skal gi kvinner i noen av verdens mest sårbare områder opplæring i seksuell helse og mødrehelse, og sørge for at de får muligheten til å bestemme over sin egen kropp. Derfor er vi svært takknemlige for at Fredssenteret åpnet dørene for oss i år. Utstillingen gir et innblikk i hvor viktig årets TV-aksjon er, sier næringslivsansvarlig Shamaila Marita Lein i TV-aksjonen NRK.

Næringslivsfrokosten hadde et godt oppmøte, og TV-aksjonen gleder seg til å videreføre og skape nye gode samarbeid med næringslivet. 

Årets TV-aksjon er tildelt CARE og deres arbeid for kvinners rettigheter. Les mer om TV-aksjonen NRK CARE 2019 her.

- TV-aksjonen skaper intern stolthet

Hvert år stiller flere sterke aktører i næringslivet opp for TV-aksjonen. I år fikk deltakerne mulighet til å høre fra Rema 1000, DnB, DLA Piper og OBOS om hvordan og hvorfor de engasjerer seg i TV-aksjonen.

Vidar Risethsponsorsjef i Rema 1000

- TV-aksjonen gir en stor aktør som Rema 1000 en mulighet til å bidra ut mot det norske folk. Vi har fokus på å ta ut TV-aksjonen gjennom våre butikker og kjøpmenn landet over. Det beste beviset på på hva vi konkret kan bidra med i TV-aksjonen er fra 2015, da TV-aksjonen gikk til Regnskogfondet. Som den eneste dagligvarekjeden var et av våre tiltak da å fjerne palmeolje fra alle våre produkter, og ikke ta inn noen nye produkter med palmeolje. Med TV-aksjonen kan vi vise våre kunder at vi bryr oss.

Kjersti Fløgstad, rådgiver samfunnsansvar i DnB:  

- TV-aksjonen er en fantastisk dugnad! Man får så mye igjen ved å bidra inn til TV-aksjonen. Og så er det gøy og engasjerende! Jeg oppfordrer alle næringslivsaktører til å bidra i årets TV-aksjon.

Kaare Oftedal, partner i DLA Piper:  

- TV-aksjonen skaper intern stolthet, gjør oss til en mer attraktiv arbeidsplass og gir oss innsikt og nyttig læring. TV-aksjonen skaper engasjement og er veldig gøy å være med på!

Hege I. Asplund, sponsorrådgiver i OBOS:  

- Da Kirkens Bymisjon fikk TV-aksjonen i 2018 var det en selvfølge for oss å delta. Vi gjorde utrolig mye gøy i TV-aksjonen, og det er givende og morsomt å bidra.