Bidrar med desinfeksjon for 300 000 til årets TV-aksjon

Bidrar med desinfeksjon for 300 000 til årets TV-aksjon

– Vi ønsker å bidra der vi har mulighet, sier markedssjef i KiiltoClean Ann Mari Østtorp.

Selskapet KiiltoClean har valgt å bidra med 3000 pumpeflasker til årets TV-aksjon.

– TV-aksjonen bidrar til svært viktige formål hvert eneste år. Det er en tradisjon hele Norge kjenner til og setter pris på. 
På grunn av dagens situasjon er smittevern og god håndhygiene ekstra viktig. Vi ønsker å bidra der vi har mulighet, og derfor synes vi det var ekstra fint å kunne gjøre dette, sier markedssjef Ann Mari Østtorp.

Markedssjef i KiiltoClean Ann Mari Østtorp.

Pumpeflaskene utgjør et bidrag på omtrent 300 000 kroner. Selskapet er markedsledende på desinfeksjon i Norge og derfor var det et naturlig valg for TV aksjonen å kontakte KiiltoClean – tidligere Antibac AS, forteller næringslivsansvarlig Shamaila Marita Lein. 

Viktig bidrag tross digital aksjon

På grunn av koronasituasjonen er det besluttet at bøsseaksjonen skal foregå digitalt under årets TV-aksjon 18. oktober. Det blir altså ingen fysisk bøsseaksjon slik Norges befolkning kjenner til. Leder for TV-aksjonen Vibecke Østby sier bidraget fremdeles blir like viktig. 

– Det blir ikke fysisk bøssebæring i år, men vi har mange andre aktiviteter i TV-aksjonen som setter krav til smittevern. Vi er derfor veldig glade for at KiiltoClean stiller opp på dugnaden med det de kan best, nemlig desinfeksjon.

TV-aksjonen benytter seg av 500 pumpeflasker i forbindelse med årets aksjon. De resterende flaskene blir gitt bort til Kirkens Bymisjon, som mottok TV-aksjonen i 2018. Organisasjonen har over 200 tiltak i hele landet, blant annet kafeer og møtesteder, arbeidstiltak, akuttovernattinger og ulike inkluderingstiltak.

– Tusen takk for en gave vi setter stor pris på og har stort behov for i disse tider. Vi vil samtidig benytte anledningen til å ønske årets aksjon lykke til, sier Johannes Heggland, assisterende generalsekretær i Kirkens Bymisjon.