Frisøraksjonen Klipp med mening

Frisøraksjonen Klipp med mening

Frisører over hele landet engasjerer seg i TV-aksjonen. Så langt har over 70 salonger meldt seg på frisøraksjonen "Klipp med mening".

Slik kan du og din salong delta

Frisøraksjonen “Klipp med mening” er et konsept der frisørsalonger donerer en sum fra dagens omsetning til årets TV-aksjon. Det kan være hele omsetningen, overskuddet fra dagen eller en sum per klipp - alt ettersom hvor mye salongen har lyst og anledning til å gi til en god sak.

– Vi er utrolig takknemlig for givergleden i frisørbransjen. Etter et stort engasjement i fjor bestemte vi oss for å lage en egen verktøykasse til frisørene i år. Den inneholder grafisk materiell, delingstekster til sosiale medier og tips til hvordan de kan løfte frem sitt engasjement. Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig å delta, forteller Shamaila Marita Lein, næringslivsansvarlig i TV-aksjonen.

I samarbeid med Spleis er det satt opp en egen side for "Klipp med mening". Her kan publikum få en oversikt over hvilke salonger som deltar, og følge med på hvor mye frisørbransjen samler inn.

Ønsker du å melde på din salong, ta en titt på verktøykassen og opprett en Spleis.

Gjør det de er gode på

Dugnaden er selve hjertet i TV-aksjonen. Enkeltmennesker, organisasjoner og næringslivet gjør det de er gode på, til inntekt for en god sak. Frisørbransjen er intet unntak, alt fra enkeltstående frisørsalonger til landsdekkende kjeder er med på “Klipp med mening”. Konseptet er åpent for hele bransjen, over alt i Norge.

Initiativtakerne Oslo og Omegn Frisør- og Velværelaug og Berit Olimb i Olimb & Co, gleder seg over at frisørbransjen nå kan stå sammen for en god sak.

– Frisørbransjen har en lang tradisjon med å ta aktivt samfunnsansvar og støtter forskjellige prosjekter og organisasjoner gjennom hele året. Nå ønsker de å stå sammen om en felles kampanje – “Klipp med mening” og håper at mange frisørbedrifter over hele landet har lyst til å bli med på dette initiativet, forteller de.

Studio M er en av salongene som har meldt seg på "Klipp med mening". Hele lokalet på Lilletorget i Lillehammer er prydet i årets oransje TV-aksjonsfarge. På t-skjorten til alle de ansatte er det en oppfordring om å bli bøssebærer 20. oktober. Les mer om Studio M sitt engasjement.

– Årets sak traff oss midt i hjertet. Veldig mange av kvinnene som CARE arbeider med starter som frisører. Det gjør det ekstra nært for oss, forteller frisør og innehaver av Studio M Elisabeth Selven.

Bli fin på håret samtidig som du støtter en god sak, her finner du en oversikt over hvilke frisører som deltar på "Klipp med mening".